אשליית החסכון עולה לכם המון!




עובדה: חיסכון לא מקדם את המטרות שלך. ניהול חיסכון בעוד חשבון הבנק שלך סובל מאוברדראפט זו אשליה של ממש, שהרי כלל ברזל הוא כי ההפרש בין הריבית על המינוס, לבין הריבית על החיסכון הוא תמיד לטובת הבנק, ולרעתך.

אז מה עושים? הרי כולנו מחפשים את תחושת הביטחון שמעניק לנו כסף שמחכה בצד לעת צרה, לימים קשים. שיטת אריאני מבינה את התחושה הזו ואף מחזקת אותה, אך ממליצה לכך על אפיקי השקעה אחרים, שייתנו לך מעבר לאותה התחושה, גם תועלת מעשית ומיידית.
כדי להשקיע את הכסף שלך ולייצר באמצעותו עוד כסף – עליך להשקיע. השקעה בשיטת אריאני משמעותה כסף שמייצר עכשיו או ייצר בעתיד הנראה לעין (ולא בעוד עשרים שנה) יותר כסף ממה שהושקע. כלומר, אם נקצה למשל 100 שקלים, הם יהוו השקעה אם ייצרו מעל 100 שקלים בעתיד הנראה לעין. 


לימודים, למרבית ההפתעה, גם הם השקעה! מורה שעבד קשה כדי להשיג תואר-שני, יזכה מעתה בסכום כסף נוסף למשכורתו בכל חודש. כך יוצא שהכסף והזמן שהשקיע בלימודים מתבטאים ישירות במשכורת. זהו, לדוגמה, כסף שמייצר כעת עוד כסף. גם פתיחת-עסק היא מהלך שתמיד נעשה כהשקעה, מתוך המחשבה והתכנון שהעסק שהקמנו יניב יותר כסף מזה שהושקע בפתיחתו. שיטת אריאני היא נגד הימורים בכסף! לכן, אם אינך יודע איך להשקיע בבורסה אל תקנה מניות עד שתלמד להשקיע. אחת הדרכים ללמוד להשקיע בבורסה היא בעזרת הספר והסדנאות של מיכל ליבנה


ניהול כסף בשיטת אריאני קובע עוד כי כל מצב שבו הלוואה הופכת להשקעה, עדיף על-פני חיסכון. כיצד? אדם לווה כסף מהבנק והכסף הזה הולך לייצר עבורו יותר כסף (לאורך תקופה). הזדמנויות כאלה ("מינוף" בעגה העסקית) הן נדירות, אך לעתים נכס, זכויות, מוצר או כל דבר אחר שנרכש בעזרת הלוואה, מניב יותר כסף מסכום ההלוואה והריבית עליה גם יחד. כך למשל רכשה משפחת דנקנר את בנק המזרחי, אך כל אחד יכול לעשות זאת, והבנקים ישמחו מאוד לתת לכם את הכסף הדרוש, אם רק תוכיחו את רצינות המהלך שלכם.


בחרת בכל-זאת בדרך החיסכון? גם כאן יש לשיטת אריאני המלצה עבורך: לעתים שיחה עם פקיד הבנק והחלפה של תוכנית החיסכון יכולות לעזור להגדיל את אחוזי הריבית ולהרחיב את התועלת הכלכלית, שתסייע לך לקדם את מטרותיך. 


עשה למען הכסף שלך!



לחייך כל הדרך אל האושר


אריאנה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה