הקורס שנולד בדרך מחיפה

דוגמא לחשיבה חיובית (זיהוי הזדמנויות) שמובילה לתוצאות עיסקיות מפתיעות 
הסיפור אמיתי לגמרי.
הקורס שנולד בדרך מחיפה
הארוע ביום שלישי בקסטרא חיפה היה כישלון. במקום מאות ואלפי אנשים הגיעו למקום עשרות בלבד. בשיחה עם בעלי חנויות מקומיות התברר שהיה זה אחד הימים החלשים ביותר במשך כל החודש! בחמש ארזנו אורנה, שמחה ואני את הדוכן שלנו והלכנו להתנחם בארוחת ערב טובה.
בנסיעה מחיפה לגן שורק, אורנה התפתלה בנסיון להביע את האכזבה שחשנו במונחים חיוביים. “חשיבה חיובית מתחילה בהכרת המציאות כפי שהיא" הזכרתי לה. “הפסטיבל הזה היה על הפנים. אפילו בעלי החנויות ציפו לקהל הרבה יותר גדול. מה שכן הפתיע אותי זה שאת וגם שמחה פיספסתן כמה הזדמנויות מכירה.” בהתחלה היו הכחשות. אחר כך הגיעו התירוצים. לבסוף, אחרי שעה ארוכה של שאלות, התבררה לי עובדה מדהימה. אני, כבעלת עסק, הנחתי שכל בעלי עסק באשר הם מכירים את התכונות של המוצרים והשרותים שהם מספקים. לתדהמתי, אורנה שמכרה מוצרי בריאות ואפילו משתמשת בהם בעצמה וגם שמחה שמייצרת מוצרי טקסטיל לתינוקות כבר 5 שנים – גימגמו. ציינו שתיים שלוש תכונות ונאלמו לגמרי כשבקשתי לדעת מה התועלת שכל תכונה כזו נותנת ללקוח.
אני, שמאחורי עשרים שנה של הנדסת מוצרים, עמדתי (טוב, ישבתי. אין מקום במכונית לעמוד) פעורת פה. כשמדובר במוצרים אלקטרוניים לא מתחילים בכלל פרוייקט לפני שכל התכונות ברורות ומפורקות לדרישות שהמוצר צריך לעמוד בהן.
קבענו שניפגש פעם בשבוע ואני אלמד אותן את תהליך תכנון המוצר מהסוף להתחלה כדי שיוכלו, אפילו מתוך שנה, לדקלם את התכונות של המוצרים שלהן ואת התועלת שכל תכונה נותנת ללקוח.
ביום חמישי נפגשנו עם קבוצת התמיכה העיסקית שלנו. אני לא זוכרת מי ציינה שאורנה שמחה ואני הולכות להיפגש כל שבוע ולמה. אני כן זוכרת שרוחי ונורית הצטרפו מיד.
במפגש השלישי של הקורס הצטרפה דניאלה. ובמפגש הרביעי הצטרפה גם יעל.
מה שהתחיל כאימון ותירגול של תהליך תכנון מוצר הפך לקורס של שלושה חודשים בניהול עסק. קורס שבו החברות שלי למדו ותירגלו את הנוסחה לניהול עסק בחשיבה חיובית.
והתוצאות:
שמחה: "הבנתי מה זה עסק ואיך אמור עסק להתנהל כדי להפיק ממנו רווחים. אני עסוקה בכתיבת תהליכי הייצור של המוצרים שלי."
אורנה: "הבנתי כמה אני לא יודעת כשמדובר בניהול עסק. הקורס עשה לי סדר בראש. היום אני יודעת מה הקשר בין התכונות לתועלות של המוצר."
רוחי: "ידע רב כיצד לפלח את קהל היעד בצורה ממוקדת ביותר. להכיר את התכונות והתועלות של מוצרי, מה שמעולם לא ידעתי, וכיצד להציגם נכונה לקהל היעד שלי."
דניאלה:נחשפתי לכל האספקט הניהולי של העסק. למדתי לשלב בין תכנון פיננסי לתכנון מוצר וניהול עסק ולשלב את השיווק כחלק מניהול העסק.”
נורית:תכונות ותועלות של המוצר עוזרים לי לכתוב תכנים שיווקיים. תכנון המוצר עוזר לי בהכנת המוצר שלי. הכנת תוכנית עיסקית הפכה מאד מוחשית עבורי. התרגילים של חשיבה חיובית פתחו לפני אפיקי חשיבה חדשים.”
יעל החליפה סוף סוף את רואה החשבון שלה וכשהיא לא עסוקה בלעשות סדר בעסק המשותף היא עסוקה בתכנון טפסי משוב לעסקים (כן, גם בשבילי).
ואני?
אני פותחת החודש קורס נוסף של הנוסחה לניהול עסק בחשיבה חיובית!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה